joi, 9 iulie 2009

Bechtel primeste un milion de euro pe luna pentru cheltuieli de protocol

protocolare” catre firma
americana Bechtel, constructorul autostrazii Transilvania. Mai mult, chiar daca se apropie alegerile parlamentare, americanii de la Bechtel nu au capacitatea de a finaliza nici 20 de kilometri de autostrada.
Dupa nici o luna de la primul kilometru de asfalt pe autostrada Brasov-Bors, oficiali din Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CANDNR) ne-au declarat ca, pana la sfarsitul anului, nu se va putea circula pe nici un kilometru din autostrada Brasov-Bors. „Americanii de la Bechtel nu se incadreaza in termenele stabilite pentru acest an. Nu au capacitatea de a finaliza lucrarile de asfaltare pentru ca soferii sa poata circula pe un tronson de autostrada. Cu toate ca suntem in luna septembrie, numai 60% din lucrarile stabilite pentru acest an au fost realizate. Nu se vor respecta graficele de executie”, ne-au explicat oficialii Companiei de Autostrazi.
Pe langa penalizarile de zeci de mii de euro pe zi, din cauza ca facturile nu sunt platite la timp, CNADNR achita un milion de euro pe luna „cheltuieli de protocol” catre compania Bechtel. „Confom unei clauze din contract, Bechtel primeste o alocatie lunara de circa un milion de euro, ceea ce ar reprezenta cheltuielile indirecte de capital si de protocol pe perioada derularii contractului. Pe perioada celor opt ani de contract cu amercanii de la Bechtel, statul plateste circa 100 milioane de euro pentru taxele vamale si ceea ce tine de protocol la Bechtel”, ne-au mai declarat reprezentantii Bechtel.
Facturi neplatite de trei luni
Din cauza intarzierilor companiei Bechtel, conducerea CNADNR a cerut deducerea ultimelor trei facturi din avansul de la inceputul anului. „Bechtel a anuntat ca vor executa lucrari de circa 440 milioane de euro in acest an. Conform clauzelor contractuale, compania Bechtel am primit un avans de circa 130 milioane de euro la inceputul anului. In prezent avem trei facturi neplatite in valoare de circa 70 milioane de euro. Din factura pe luna mai s-a platit numai TVA, iar pe lunile iunie si iulie nu s-a platit nimic. Am trimis o adresa companiei Bechtel prin care ii anuntam ca facturile pe cele trei luni se deduc din avans”, ne-au explicat oficialii CNADNR. Rezilierea contractului cu Bechtel ar costa
Guvernul 800 milioane de euro. „Compania Bechtel nu are capacitatea sa gestioneze acest proiect. Cele doua tronsoane, aflate in lucru, in lungime de circa 110 km nu se vor finaliza in februarie 2010. Doua santiere sunt in intarziere cu peste sase luni. Daca am rezilia contractul in acest an, tot in 2013 ar putea fi finalizate lucrarile. In doi ani terminam exproprierile si cele sase tronsoane sunt scoase la licitatie. Fiecare tronson ar putea fi construit de alta firma si putem atrage bani europeni”, ne-au mai spus oficialii CNADNR.
Berceanu: «Nimeni nu poate clinti contractul cu Bechtel»
Dupa cum se desfasoara lucrarile la autostrada Brasov-Bors, fostul ministru al transporturilor Radu Berceanu a precizat ca cei 415 km de autostrada vor costa peste 7 miliarde de euro si se va finaliza peste aproximativ 10 ani. Berceanu a precizat ca se apropie campania electorala si sunt sanse sa asistam la inaugurarea unui tronson de nici 10 kilometri de autostrada. “Angajatii de la Bechtel sunt baieti frumosi. Cine ar vrea sa plece din Romania cand ar incasa cati bani vor pe o perioada nelimitata? Drumurile si autostrazile sunt o problema de siguranta nationala. Bechtel a construit in Croatia o autostrada cu 6 milioane de euro pe kilometru. Pentru Bechtel, un kilometru din autostrada Transilvania va costa 15 milioane de euro”, a afirmat Radu Berceanu.